Juristassistent till LO-TCO Rättskydd AB

LO-TCO Rättskydd AB söker en assistent som ska ge service till våra jurister.
Anställningen är på heltid, tillsvidare.

Vem vi söker

Vi söker dig som är serviceinriktad och prestigelös. Du är en lagspelare som ser till hela gruppens samlade arbetsuppgifter.

Du klarar tillfälliga arbetstoppar och är bra på att prioritera dina arbetsuppgifter. Du arbetar noggrant även när belastningen ökar och behåller skärpan vid mer rutinbetonade uppgifter. Du är bra på att ta egna initiativ och ser vad som behöver göras.

Du ser möjligheter i förändring och vill följa med oss i utvecklingsarbetet mot ett mer digitaliserat arbetssätt.

 

Arbetsuppgifter

Du kommer att ingå i bolagets administrativa enhet som idag består av fyra juristassistenter, ekonomi- och lönefunktion samt IT-vaktmästeri.

Du ansvarar för att assistera bolagets jurister med administrativa och till viss del juridiska uppgifter samt andra förekommande kontorsgöromål.
Arbetet innebär idag att du har ansvar för ca fem ”egna” jurister. Därutöver stöttar du den övriga gruppen vid tillfälligt högre arbetsbelastning och kollegors frånvaro. Du kommer att ha mycket kontakter, via telefon, brev och e-post, med enskilda medlemmar, förbund, domstolar och myndigheter.
Ditt arbete innebär också att upprätta mallbaserade skrivelser till domstolar och myndigheter, sammanställa utbildningsmaterial till seminarier samt boka resor och möten. Du har även ansvar för uppgiftslistor, kopiering och registrering/diarieföring av dina juristers post.

Enheten är under utveckling och arbetsuppgifterna kan därför komma att förändras framöver.

 

Bakgrund och erfarenhet

Du har gymnasiebakgrund och flerårig erfarenhet av assistent- eller sekreterararbete, helst genom arbete för jurister på advokatbyrå eller domstol.
Arbetet kräver mycket goda kunskaper i Officepaketets alla delar, Word, Excel, PowerPoint och Outlook. Det är ett krav att du har goda kunskaper i det svenska språket och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi utgår ifrån att du även behärskar engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet från Office 365, SharePoint, CRM, BC eller liknande ärendehanteringssystem. Även erfarenhet av ekonomiuppgifter är meriterande. Vi förutsätter att du är intresserad av ny digital teknik.

Vill du veta mer om arbetet kan du ringa enhetschefen Elizabeth Östman, 08-676 63 72 eller juristassistenten Helena Eriksson 08-676 63 18, som är facklig representant.

 

Vi kommer att kalla till intervjuer löpande. Senaste ansökningsdag är den 8 maj 2024.

Din ansökan skickas till: assistent@fackjuridik.com